Nagyon sokan nem tudják, hogy pontosan mit is jelent a rendszergazda, egyáltalán miben tud segíteni, és miért jó, ha a cégednek is van ilyen jellegű segítsége. Ezeket fogjuk a mostani blogcikkben tisztázni:
A Wikipédia szerint ’A számítógép-hálózat, illetve a benne lévő számítógépek telepítésével és karbantartásával megbízott személy.’
Egyaránt segíthet a rendszerfejlesztésben, a szoftvertelepítésben és hardver meghibásodás esetén egyaránt. Ugyanakkor megoldásokkal érkezik valamilyen leállás vagy egyéb problémák esetén.
Milyen feladatokat bízhatsz egy rendszergazdára?
A teljesség igénye nélkül felsorolunk most olyan feladatokat, amelyeket rábízhatsz a megfelelő személyre:
- számítógépes hálózat komplett működtetése (gépek összekapcsolása)
- felhasználók létrehozása, kezelése
- rendszer üzemeltetése
- számítógépek, programok, szoftverek telepítése
- hardver meghibásodásának javítása
- biztonsági mentések, frissítések, helyreállítás
- gépek, nyomtatók, egyéb eszközök telepítése, karbantartása
- jelszavak és adatbiztonság, vírusvédelem
- webhosting és domain szolgáltatások elvégzése
- fájlrendszerek készítése
- akár alapszintű programozás, kódolás is
Miért biztonságos a cégednek, ha saját rendszergazdád van?
Egy munkaállomás vagy szerver bármikor leállhat, meghibásodhat. A cég méretétől függően ez azonnali bevételkiesést és rengeteg kellemetlenséget okozhat. Ez rendkívül sok stresszel jár, és ezen problémák megoldásához olyan szaktudás szükséges, amit általában nem tud majd akármelyik munkatárs megoldani.
Ilyen helyzetekben óriási segítség, ha valaki minél gyorsabban reagál, és el tudja hárítani a problémát, sőt, olyan megoldással is előáll, hogy többé az ne fordulhasson elő.
Mit tegyél, ha nincs akkora céged, hogy megérje rendszergazdát alkalmaznod?
Szerencsére még nagyon sok olyan kisebb méretű vállalkozás van, ahol hasonló a helyzet. Éppen ezért a legtöbb szakember már igénybe vehető alvállalkozóként is. Nem csak, hogy nem kell megfizetned az adókat, járulékokat, hanem lehetőséged van különböző, havi díjas csomagokra, más-más szolgáltatásokkal.
A Tomportálnál például eseti, havi vagy éves díjra is lehetőséged van!
Ezekben telefonos segítségnyújtás, távoli hibaelhárítás, illetve hétvégi vagy esti segítség is igénybe vehető.
Kattints IDE, és nézd meg, mennyi mindenben tudunk segíteni még számodra!
Ha pedig bizonytalan vagy abban, hogy erre van-e szükséged, esetleg nem tudod, hogy melyik csomagot válaszd, akkor írj nekünk egy e-mailt a sales@tomportal.hu címünkre, és örömmel segítünk.