A SEO-ról dióhéjban

A SEO magyarul keresőopimalizálást jelent. (Search Engine Optimization) A lényege gyakorlatban annyi, hogy ha valaki rákeres a témádra a Googleben, akkor a céged a találati lista elejére kerüljön. Az élre kerülés ebben az estben azt jelenti, hogy Te következel majd a fizetett hirdetések után.  

Mindenki az első helyre szeretne kerülni, de minimum a dobogó a cél. Az emberek többsége az első pár oldalt nézi meg, hacsak a fizetett GoogleAds hirdetések nem terelik el őket már hamarabb.

Ahogy a Facebooknak és az Instagramnak is van algoritmusa, úgy a Googlenek is. Annak érdekében, hogy előrébb kerülhess, ehhez bizony igazodnod kell folyamatosan.

Keresőrobotok járják be a weboldalakat bizonyos időközönként, és eltárolják az információkat. Amikor valaki elkezd keresgélni, az itt tároltak alapján tesz javaslatokat, hogy milyen oldalakat érdemes megnéznie.

 

Tedd rendbe a weboldalad SEO szempontból

Ha jól akarsz szerepelni a listán, ezt mindenképpen meg kell tenned. Ide tartozik az egész weboldalad felépítése, gyorsasága, különböző meta leírások, belső-külső linkek, címsorok, mobilbarát-e…stb.

Ezekben a technikai kérdésekben érdemes felkeresned egy programozót, aki rendbe teszi az oldalad. Persze meg is tanulhatod, ez viszont egy hosszabb és költségesebb folyamat.

Miután minden a helyére került, elkezdhetsz foglalkozni az Off-page SEO-val.

 

Generálj minél nagyobb forgalmat az oldaladra SEO-val!

Miután az alapokat rendbe tetted, jöhet az igazi, minőségi munka. Sajnos nem áll meg ennyinél a történet, a nagyja még most következik.

Próbálj minél több oldalról látogatókat terelni a weboldaladra. Akár más weboldalakon vagy közösségi médián keresztül. Legyen egy jó csali anyagod, ahol feliratkoznak, az e-mail címek bezsebelése után pedig kínáld meg őket újabb érdekességekkel. Tudd meg, mik azok a kulcsszavak, amelyekre keresnek a te vállalkozásoddal, cégeddel kapcsolatban.

Ha pedig elérted, hogy az oldaladra látogassanak, tartsd is ott őket. Gyárts folyamatosan értékes és releváns tartalmakat.

 

A SEO nem csodaszer

Ha jól alkalmazod, akkor eredményes leszel. Ha nem jól vagy egyáltalán nem, akkor viszont nem. Ugyanakkor arra is fel kell készülnöd, hogy nem fogod azonnal látni az eredményeket. Mérlegelned kell, hogy kellően hosszú távon tudsz-e gondolkozni ezzel kapcsolatban, hiszen eleinte csak azt fogod látni, hogy viszi a pénzed. Ha magadnak szeretnéd csinálni, akkor számolnod kell az idővel is, amíg kitanulod. Egy folyamatosan változó dologról van szó, így érdemes megfontolni szakember bevonását a témában.

Mérlegeld minden esetben, hogy mi a célod, miért szeretnél ezzel a témával foglalkozni. Amennyiben keresik a terméked, szolgáltatásod a Google-ban, akkor mindenképpen érdemes vele foglalkoznod a jövőben

Scroll to Top